Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.04.2018 20:20 - Огненото Дърво....
Автор: vesever Категория: Лични дневници   
Прочетен: 9651 Коментари: 14 Гласове:
12


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 В градината имаме Огнено Дърво. Така го нарекох. Вижте защо.

                          image

image

image

image

image

                               image





Гласувай:
12



Следващ постинг
Предишен постинг

1. planinitenabulgaria - Красота, взета от природата е дала идеята
26.04.2018 20:57
за цвета на облеклото на дамата?
Аз пък видях и фотографирах тези дни жива красота - една сърна и един заек. Позираха ми докато ги снимам и изчезваха. Ще ги поместя в блога си.
цитирай
2. vesever - Коста, точно! Обичам да се вписвам в ...
26.04.2018 21:34
Коста, точно! Обичам да се вписвам в природата, тематично, визуално, асоциативно и емоционално :)
непременно искам да видя сърната и заека.
Преди години участвах в екологичен проект по русенските Ломове, локализирахме гнезда на хищни птици...и в горските масиви срещнахме сърни, диви прасета, какво ли не, но не успях да ги снимам, много са бързи...
Поздрави и лека вечер!
цитирай
3. krassko - Не е едно, а са три:)И е цъфнало, ще ...
26.04.2018 21:38
Не е едно, а са три:)
И е цъфнало, ще се опитам да определя какво е дървото.:)
Щом го има там - расте и у нас.
И със сигурност си има друго име :)
Прилича ми на клен - има няколко такива:

Червен клен -Acer rubrum - произхожда от источното крайбрежие на Северна Америка и те съветвам да стоиш по далече от него - листата са опасни !!!
Есенно време когато конете ядат опадалите листа заболяват и в много случай след двуседмично боледуване умират...
Така че не пипай листата колкото и да са красиви!

Acer palmatum atropurpureum - Червенолистен японския клен е другото подобно дърво

За разнообразие има и японски клен със жълти листа - също много ценен.

Може да имаш късмет да отглеждат огнени дървета в някой разсадник около София, или в двора на пожарната и да тренират нанего как да гасят пожари хи хи хи...

Винаги много ме развеселяваш с имената които си измисляш.

цитирай
4. vesever - Краси, верно, от едно стебло пон...
26.04.2018 22:18
Краси, верно, от едно стебло поникват три разклонения, явно не са го подрязвали...
Една приятелка и колежа от съседното село рече, че било японски клен и го имало и при нас. Аз не съм виждала такова дръвче и непременно искам да си вкореня. Ще видя има ли начин да се вземе издънка, в момента май няма издънки...
Радвам се, че те развеселявам, и аз обичам да се забавлявам с всякакви хрумки )))
Развихри ми се градинарското въображение, имам някои идеи за градината...а моята така ми липсва, върна ли се, ще съм като булдозер, денем и нощем ще копам ))))
Ами, не знам за София, но имам някои познати пожарникари от Търново, ще трябва да ги проуча, как е ситуацията там, и ако трябва ще помагам с моите вдъхновения ;))
П. П. Скоро ще има още огън, но....от лалета.
Днес в парка снимах, и някои хора, минавайки край мен, първо ме погледаха, погледаха, сетне почнаха и те да ги снимат. Много беше забавно и приятно. Понякога хората отминават красотите и не ги забелязват, и ако само малко някой им намекне, има хора, които откликват. А аз най-много се кефя, когато давам добри идеи :)
цитирай
5. emelika - Огнено дърво, огнена жена
27.04.2018 00:16
Пожар в сърцето!
цитирай
6. krassko - Има една фирма която продава семена ...
27.04.2018 07:36
Има една фирма която продава семена от японски клен по интернет,
но аз много не им вървам, защото не се знае какви семена са изпратили
и това се разбира след месеци.
10 лв за 100 гр семена.
Не си спомням да съм виждал японски клен в градините на София.
цитирай
7. inel379 - Огнено дърво!
27.04.2018 11:33
С огледалото на виждащи очи,
сърце огнено се оглежда,
което радва се на красотата
и гледа на света с надежда!

Благодаря и браво, мила!
Магия си ни подарила!:)
цитирай
8. vesever - Елена, има го и този момент. . . ;)...
27.04.2018 13:04
Елена, има го и този момент...;)
Благодаря ти!
цитирай
9. vesever - Краси, от семена и на мен ми е съмн...
27.04.2018 13:05
Краси, от семена и на мен ми е съмнително, друго е да има човек издънка, да си я посади директно в градинката...
Ами, и аз не съм виждала, възможно е приятелката ми да се е объркала, не знам...
цитирай
10. vesever - Инелка, магията навсякъде край нас ...
27.04.2018 13:07
Инелка, магията навсякъде край нас се вижда
И най-много е в чувствителните ни сърца
Да не загубваме и усета си, и надеждата
Че можем да направим по-добър света...
Благодаря ти!
цитирай
11. krassko - Като искаш "огнени" дървета...
27.04.2018 19:56
Открих нещо подобно и тук, не е японски клен, а шестил.

Чepвeнoлиcтeн шecтил - Acer platanoides ' Royal Red' - пpитeжaвa яpкa, чepвeнa бaгpa пpeз цeлия ceзoн. Bиcoчинa: 15-18 м. За съжаление няма налични, а и не знам как ги доставят защото фиданките са високи 2 -2,50 м.
Ще нарежа резници и ще се опитам да ги вкореня.
Открих и друго дърво с червени листа но го видях от далече, ще трябва да сляза от автобуса и да го видя от близо. Има и храсти с такива листа.
Ако ти дойдат много и нямаш място в двора можеш да ги садиш край реката пак ще си ги гледаш и ще им се радваш.
Приятна вечер, Весе!
цитирай
12. vesever - Краси, на мен никога не са ми много ...
27.04.2018 23:09
Краси, на мен никога не са ми много ))
Имам доста място край дуварите, искам да направя алеи с храсти на преден план, а на заден план на регулярно разстояние по някое декоративно дръвче. Значи, смятай 2 х 25 метра от изток и запад и още 20 метра на юг. На север, откъм пътя, също, палми или храсти, и там 20 метра...доста си е мястото ;)
Благодаря ти! Лека вечер!
цитирай
13. krassko - И все пак мястото ти е малко
28.04.2018 08:37
Аз лично съм раздвоен между красотата и храната:)
От плодоносните храсти можеш де си избереш: малина , къпина, арония, касис, френско грозде... Всичките са вкусни и полезни с много витамини:)
От декоративните: има красиви които цъфтят рано, вечнозелени, например златен дъжд който цъфти сега и форзиция. И двата цъфтят в жълто. Като насадиш и рози няма да ти остане много място:)
Има и лиани(клематис) които са подходящи за огради и стени а можеш да си направиш арка или някаква конструкция по която да пълзят и става много красиво...
И намерих прекрасен бял кичест люляк.
На мен ми е забавно да давам идеи...
Весела събота!
цитирай
14. vesever - Вярно, ако искам много растения да ...
28.04.2018 16:43
Вярно, ако искам много растения да посадя, малко може да дойде...от изток храсти и декоративни дървета, от запад малини и къпини, всъщност вече имам, но не много, само по 4-5 корена засега...
А на север ще има палми и декоративни най-много, още с влизането да попадам в джунгла )))
Благодаря ти :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: vesever
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4043072
Постинги: 1153
Коментари: 13404
Гласове: 16014
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол